DODATKOWE ZAJĘCIA Z TYFLOPEDAGOGIEM

mgr Joanna Homel
Tyflopedagog
Opis:
mgr Joanna Homel - oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog. Specjalista wczesnego wspomagania rozwoju. Posiada 16 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi wyzwaniami rozwojowymi, ze sprzężoną niepełnosprawnością. Specjalizuje się w terapii i rehabilitacji widzenia osób słabowidzących, niewidomych oraz z różnymi dysfunkcjami wzrokowymi. Wspiera rozwój osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Wprowadza dzieci niewidome w świat Brajla. Zajmuje się diagnozą, terapią i wsparciem osób z różnymi potrzebami rozwojowymi. Z myślą o swoich podopiecznych tworzy różne pomoce terapeutyczne, książeczki edukacyjne, zabawki sensoryczne.
Studia podyplomowe:
- Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera
- Wczesna Interwencja – Pomoc Dziecku i Rodzinie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju
- Edukacja elementarna -wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne
Dotychczas ukończyła szkolenia i kursy:
- Sensomotoryczna Terapia Widzenia
- Podstawy ortoptyki –zaburzenia widzenia obuocznego a dysleksja rozwojowa
- Rehabilitacja wzroku słabowidzących
- Diagnoza funkcjonalna widzenia
- Anatomia i patofizjologia oka.Terapia niedowidzenia jednostronnego i dwustronnego
- KORP- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego
- Terapia ręki I i II stopień
- Program Rozwoju Komunikacji- MAKATON
- Język migowy– I i II stopień
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I i II stopień
- Stosowana analiza zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem
- Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
- Wspieranie rozwoju dziecka poprzez zajęcia i zabawy o charakterze arteterapeutycznym
- Zabawa dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu jako wyzwanie terapeutyczne
- Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Trening umiejętności społecznych
Konferencje naukowe:
- Istota zmysłu wzroku i słuchu w rozwoju dziecka- zaburzenia, diagnoza i terapia
- Interdyscyplinarność we wczesnej interwencji dziecka niewidomego ze sprężoną niepełnosprawnością
- Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka
- Integracja sensoryczna. Wzrok a uczenie się i rozwój -wyzwanie XXI wieku. Skala problemu, diagnoza i terapia
- Dziecko z zaburzonym słuchem centralnym i neuropatią słuchową
- Widzenie w podeszłym wieku